Kanske ska bli förfatare?

Hej förlåt att jag inte har skrivit nåt på sista tiden. Jag vill bli förfatare, en förfatare skriver på dator och jag älskar att skriva på dator. Ni kan väl skriva en komentar till min text. Här är den´´En gång för länge,läng sen fanns en planet. Venons hette planeten. Den var mindre än jorden men inte störe än månen. Det fanns en vulkan på Venons, vulkanen Kiras. Folket var grå, hade en fisk fenna på ryggen och stora svarta ögon. Men en dag började rök stiga, vattnet koka och berg rassa. Sen hände det, vulkanen Kiras fick ett utbrot. Lavan sprutade vilt och  brännde upp både skog och hus. Folket sprang för livet men mer än halva folket blev offer för lavan.
Jag vet att det är konstiga namn men sagan är väl bra?


      Hej då alla bloggisar!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tja Linn!!! Jag tycker att du skriver väldigt bra sagor!! Kanske är författare rätta jobbet för dig en dag... Kram Hanna!!!!!

2010-01-26 @ 17:45:06
URL: http://hannizi.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej sötis!! du är min lilla sötnos... jag älskar dig innerst inne från mitt hjärta..... hej då gullet!!!!

efter sportlovet kan vi väl träfas på baksidan av myrängen (vår skola) och hånglas.

kram/anonym!!!

2010-02-27 @ 14:50:00
URL: http://lucasmandy.blogg.se/
Postat av: Vem vet

Hej du skriver ganska bra sagor men asså du stavar inte bra :/

2010-04-17 @ 11:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0